5 клас ІК"Здоров'я, безпека та добробут"





14-15 березня

Класна робота


Завдання: самостійно опрацювати матеріал







12 січня 

Класна робота










14 грудня 

Класна робота

Тему уроку: Чи вмію я дружити


Переглянь мультфільм  і дай відповідь на запитання. Як дружба допомагає у складних ситуаціях? Як перевіряється дружба?


• Як ти розумієш слово «дружба»?

• Як ти розумієш вислів давньогрецького мислителя Піфагора «Дружба є рівність».

У чому цінність дружби

Дружба — безкорислива стійка прихильність. У житті кожного/кожної з нас може настати момент, коли нам потрібна допомога. Справжній друг/справжня подруга зрозуміє і надасть допомогу.

Ми дружимо, бо маємо спільні цінності, схожі погляди. Проте наші інтереси та захоплення можуть бути різними. Кажуть, що друзі не ті, хто дивиться в очі одне одному, а ті, хто дивиться в один бік.


1. Прочитай історію. Подумай, як її завершити. Кого обрала Бабка? Котра з комах могла б стати її подругою?

Бабка зустріла Муху та й запитує, чи не знає та місцину із найкращими квітами. Та озирнулась: «Квіти? Не знаю... проте знаю де є багато сміття». Бабка полетіла за Мухою. Дорогою вони зустріли Бджолу й перепитали, чи правильно летять до смітника. Та задзижчала здивовано й відповіла, що не знає, де такий є. Проте вона з радістю покаже, де є чудові квіти. Бабка....

Безкорисливість — це коли ми дружимо з людиною не для того, щоб він чи вона нам щось хороше робили, не тому, що це вигідно. Трапляється, що діти хочуть дружити з тими, хто має різні ґаджети, дорогі іграшки. А якщо не має, то й не дружитимуть. Такі діти ніколи не матимуть справжніх друзів. А без дружби людина не може бути щасливою.

2. Перегляньте комікс і дайте відповіді на запитання. Чому із цією дівчинкою ніхто не хотів дружити?

Трапляється, що заради дружби необхідно поступитися особистими інтересами. І якщо дружба справжня, ми робимо це, не замислюючись.

Дружба неможлива без порядності, яка становить основу багатьох людських учинків. Порядна людина не дає порожніх обіцянок, не дозволяє собі ображати інших ні словом, ні ділом. Порядність — це здатність слідувати моралі і нездатність на низькі вчинки.

Якими я уявляю дівчаток і хлопчиків

Дехто із хлопців вважає дівчаток боязкими та слабкими. Іноді кажуть, що однокласницям не до снаги «серйозні» заняття, наприклад, боротьба, гра в хокей чи футбол. Але ж такі уявлення давно застаріли! Сучасні дівчатка й жінки успішні майже в усіх сферах життя.

3. Чи справедливо дівчаток вважати боязкими та слабкими? Чи може це бути підставою для того, щоб із ними не дружити? Установіть відповідність між репліками героїв та їхніми фото.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ (відповісти в зошиті).

1. З наведеного переліку вибери слова, що можуть характеризувати твого друга чи твою подругу.

Добрий (-а), ввічливий (-а), чесний (-а), щедрий (-а), сильний (-а), уважний (-а), турботливий (-а), відданий (-а), уміє зберігати таємниці, чуйний (-а), боягузливий (-а), жадібний (-а), терплячий (-а), улесливий (-а), заможний (-а), довірливий (-а), веселий (-а), ледачий (-а), товариський (-а), безкорисливий (-а), працьовитий (-а), ...

2. Які риси характеру, якості свого друга/своєї подруги ти найбільше цінуєш?

3. Визнач, що ти можеш зробити для свого друга чи подруги.

• допомогти в скрутні хвилини

• виручити, коли він/вона опиниться в біді

• скривдити тварину

• зрозуміти його/її проблеми краще за всіх

• поділитися останнім

• образити менших

• нічого не пошкодувати

• украсти

• вислухати таємниці

4. Чи готовий твій друг/твоя подруга поступитися власними інтересами, якщо це необхідно для твого добробуту?

5. Що можна пробачити другу/подрузі, а що ні?

6. Чи допомагає дружба в навчанні й чому?

7. Чи може дружба зробити людину кращою?





27.05.2022

Тема. Кримінальна відповідальність за скоєні злочини.Захист потерпілих з боку держави.

Домашнє завдання: Опрацювати

матеріал БЛОГУ та підручника.

1. Захист від домашнього насильства та жорстокого поводження Захист дітей від домашнього насильства протягом шлюборозлучного процесу Низка реформ була проведена для забезпечення швидкого вжиття органами влади заходів тимчасової опіки, санкцій або інших заходів для захисту дитини та її матері від насильства з боку батька в контексті шлюборозлучного процесу. Цивільний процесуальний кодекс 2008 року передбачав, що для забезпечення швидкого прийняття рішень про заходи тимчасової опіки це повинно відбуватися на тому судовому засіданні, в ході якого було подане клопотання про застосування відповідного заходу. Крім того, Закон про захист від домашнього насильства 2005 року передбачав, що у разі домашнього фізичного, психологічного або сексуального насильства суди можуть видавати заборонні приписи або вживати інших заходів для видалення злочинця із житла, забороняти наближатися до будинку або місця роботи жертви, тимчасово позбавляти кривдника опіки над дитиною або застосовувати обов’язкові навчальні програми. Національні суди повинні швидко ухвалювати такі рішення і можуть наказати вжити тимчасових заходів (рішення має бути ухвалене протягом 24 годин) у термінових справах. Крім того, Законом про захист дітей 2000 року було створене Державне агентство з питань захисту дітей та регіональні відділи соціальної допомоги, уповноважені вживати заходів щодо захисту дітей, які перебувають у небезпеці.

2. Захист від жорстокого поводження в школі і при виселенні з дому Оперативні заходи щодо запобігання насильству серед учнів у школах У 2006–2015 роках Міністерство національної освіти підготувало стратегічні плани дій щодо запобігання насильству у сфері освіти у відповідь на порушення, виявлені в цій справі, що була порушена у зв’язку з завданням смертельного ножового поранення синові заявників іншим учнем перед школою і нездатністю влади забезпечити нагляд за шкільними приміщеннями. Відповідно до вищезазначених планів у провінціях, районах та школах створено виконавчі ради, відповідальні за запобігання насильству та його деескалацію серед учнів. Крім того, з 2013 року школи зобов’язані на початку кожного навчального року готувати план дій щодо заходів психологічного та соціального характеру для боротьби з випадками насильства серед учнів. Що стосується школи, де стався інцидент, то вжито додаткових заходів безпеки: зведено дротяний паркан, біля воріт охорони розміщено охоронця, збільшено кількість чергових учителів і встановлено систему відеоспостереження. Аналогічні заходи впроваджено по всій країні в період з 2009 по 2015 рік.

3. Захист від підневільного стану Ухвалення кримінального законодавства, що посилює захист дітей від підневільного стану 2003 року до Кримінального кодексу внесено зміни, спрямовані на запобігання порушенням, подібним до виявлених у цій справі, бо чинні кримінально-правові норми не надавали заявникові, неповнолітньому мігрантові, що утримувався в підневільному стані, конкретного та ефективного захисту. Злочини, пов’язані з підневільним станом, тепер можуть бути встановлені, якщо відомо про вразливість або залежність особи, а не про критерій «зловживання» станом слабкості або залежності особи, який використовували в текстах, що застосовувалися раніше. Крім того, Кримінальний кодекс ввів презумпцію вразливості неповнолітніх або осіб, проти яких скоюють злочини після прибуття до Франції. Також закон вніс неповноліття потерпілих до переліку обставин, які обтяжують покарання. Покарання збільшено до п’яти років позбавлення волі та штрафу розміром 150 000 євро або до семи років позбавлення волі та штрафу розміром 200 000 євро, якщо злочини скоєні щодо неповнолітньої особи або групи осіб.

2.1. Тримання дітей під вартою в кримінальному провадженні Законодавство, що посилює гарантії прав дітей, які перебувають під вартою 2005 році ухвалено Закон про захист неповнолітніх, спрямований на запобігання порушенням, подібним до виявлених у цій справі, у зв’язку з надмірно тривалим досудовим утриманням неповнолітнього в слідчому ізоляторі для дорослих. Закон встановив принципи і процедури захисту неповнолітніх, зокрема їхній добробут, у центрах тримання під вартою і в’язницях. Зокрема, тюремне ув’язнення і обмеження свободи – крайні заходи для неповнолітніх. Крім того, у місцях тримання під вартою неповнолітні мають утримуватися окремо від дорослих, а також мати доступ до психологічної підтримки та професійного підготування. В Управлінні у справах неповнолітніх Директорату безпеки взятих під варту неповнолітніх так само тримають окремо від дорослих. Законом також передбачено, що провадження у правоохоронних органах та слідчі дії щодо неповнолітніх виконують управління у справах неповнолітніх директоратів безпеки та відділи у справах неповнолітніх при прокуратурах.

4. ДОСТУП ДІТЕЙ ДО СУДУ 

Скасування строку давності щодо страхових дій, ініційованих неповнолітніми Щоб запобігти невідповідним обмеженням доступу дітей до суду з питань страхування, 2014 року до Закону про страхування 1874 року внесено зміни, які передбачають, що трирічний термін позовної давності за будь-якою дією, що стосується страхового поліса, не можна застосовувати до неповнолітніх та осіб, визнаних недієздатними, до дня їхнього повноліття або поновлення їхньої цивільної дієздатності. Крім того, новий закон передбачає, що будь-яка сума, що підлягає виплаті неповнолітній особі або особі, яку визнано недієздатною, відповідно до договору страхування, повинна бути внесена на депозитний рахунок і залишатися на ньому до досягнення особою повноліття або скасування рішення про визнання особи недієздатною.


5. Право доступу, опіка над дітьми та возз’єднання сім’ї Забезпечення дотримання прав дитини на спілкування з батьками протягом шлюборозлучного процесу Щоб запобігти повторному порушенню Конвенції через нездатність влади забезпечити дотримання права матері на спілкування з сином, наданого остаточним рішенням суду, 2008 року за фактами цієї справи до Цивільного процесуального кодексу внесено зміни. Він передбачив, що орган, який забезпечує виконання рішень, що стосуються опіки над дітьми або права на спілкування, може звертатися по допомогу до поліції та соціальних служб та накладати штрафи на сторону, яка не виконує вимоги. Крім того, Сімейний кодекс 2009 року передбачає, що сторони у шлюборозлучному процесі можуть клопотати про тимчасові заходи щодо опіки над дітьми, які повинні бути розглянуті або негайно, або протягом двох тижнів після слухання, в ході якого було подане це клопотання. Постанова суду оскарженню не підлягає, але може бути змінена тим же судом. Національні суди можуть призначати заходи для захисту дитини та вимагати, щоб один з батьків зустрічався з дитиною при другому з батьків або третій особі, або вимагати, щоб один з батьків зустрічався з дитиною в певному місці. Такі заходи можуть бути вжиті й після закінчення шлюборозлучного процесу.


20.05.2022

Участь у злочинах та їх негативні наслідки для неповнолітніх.

Спільний наказ Міністерства юстиції України та

 Генеральної прокуратури України 

«Про реалізацію під-

лотного проекту «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення» № 172/5/10 був підписаний 21 січня 2019 року.


18.02.2022

Урок 23. Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та  запобігання

дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я

( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.

Домашнє завдання: Опрацювати

матеріал БЛОГУ та підручника.

Познайомитися з матеріалом ВІДЕО,

Відповісти на запитання, які в кінці

даного матеріалу.

Вивчення нового матеріалу

Туберкульоз — це інфекційне захворювання, що викликається збудником – мікобактерією туберкульозу (Mіcobacterium tuberculosis), яке характеризується утворенням специфічних гранульом в різних органах і тканинах (специфічне туберкульозне запалення) у поєднанні з неспецифічними реакціями та поліморфною клінічною картиною, що залежить від форми, фази, локалізації та поширеності патологічного процесу.

Джерело туберкульозної інфекції — хвора людина на легеневий туберкульоз. При кашлі утворюються інфекційні частинки (аерозоль) виділень з нижніх дихальних шляхів діаметром менше 5 мкм, в яких знаходяться  мікобактерії туберкульозу (МБТ). За один кашлюковий поштовх утворюється 3000 інфекційних частинок. Інфекційний аерозоль може також утворюватись при розмові, чханні, співі і утримуватись у повітрі тривалий час. Пряме сонячне опромінювання знешкоджує МБТ в інфекційних частинках мокротиння за 5 хвилин.

Шляхи передачі туберкульозної інфекції від хворої людини до здорової відбувається повітряно-крапельним шляхом, переважно в закритих приміщеннях. Зараження відбувається при вдиханні повітря, яке містить збудника. Два фактори визначають ризик проникнення мікобактерії туберкульозу в легені здорової людини: концентрація збудника в повітрі та тривалість вдихання зараженого повітря.

У ВІЛ-інфікованих пацієнтів захворювання на туберкульоз та розвиток вторинного туберкульозу розвивається частіше, ніж у ВІЛ-негативних пацієнтів. Пацієнти з ВІЛ-інфекцією більш сприятливі до повторного інфікування особливо у сімейних осередках, закритих колективах та при ув’язненні.

Внаслідок прогресування ВІЛ-інфекції та зниженні рівня СД4 клітин менше 50-80/мкл знижується здатність імунної системи запобігати туберкульозу. У випадку важкого імунодефіциту зростає частота позалегеневої форми туберкульозу.

Основними симптомами, що можуть свідчити про наявність туберкульозу є:

·      кашель протягом 2-3 тижнів і більше;

·      болі в груді;

·      задишка;

·      кровохаркання;

·      втрата ваги;

·      стомлюваність;

·      тривала лихоманка;

·      нічна пітливість;

·      втрата апетиту.

Туберкульоз – виліковне захворювання, за умови вчасного початку лікування та регулярного прийому препаратів.

Гепатити: шляхи передавання та профілактика

Гепатит— це захворювання печінки запального характеру, як правило, вірусного походження.

Гепатит B і C — два основних типи з п’яти різних інфекцій гепатиту — є причиною 96% всіх випадків смерті від гепатиту. Близько 325 млн людей у світі живуть з хронічною інфекцією, спричиненою вірусом гепатиту B або вірусом гепатиту C.

Шляхи передавання гепатиту B:

·  від матері до дитини під час народження;

·  незахищені статеві контакти;

·  небезпечні медичні та інші маніпуляції, пов’язані з контактом з кров’ю (татуювання, пірсинг тощо);

·  використання нестерильного ін’єкційного інструментарію при вживанні наркотиків.

Гепатит B є небезпечним і для працівників охорони здоров’я, які можуть мати травми від уколів голками при догляді за пацієнтами, інфікованими ВГB.

Найкращий та найбільш ефективний спосіб попередження інфікування ВГB — це вакцинація.

Яким чином гепатит B НЕ передається? Вірус гепатиту B не передається через столові прибори, унаслідок годування груддю, через обійми, поцілунки, рукостискання, кашель, чхання, користування громадськими басейнами чи подібними об’єктами.

Вірус гепатиту C , в основному, передається під час контакту з інфікованою кров’ю чи біологічними рідинами інфікованої людини. Найпоширеніші шляхи передавання:

·  небезпечні медичні та інші маніпуляції, пов’язані з контактом з кров’ю (татуювання, пірсинг тощо);

·  використання нестерилізованих побутових та професійних приладів після інфікованої людини (зубні щітки, манікюрні ножиці, бритви тощо);

·  використання нестерильного ін’єкційного інструментарію для вживання наркотиків;

·  під час переливання крові та її компонентів.

Можливе також передавання інфекції під час незахищеного статевого

контакту, але це відбувається набагато рідше. Крім того, ВГC може передаватися від матері до дитини. Вакцини проти гепатиту C не існує.

Гепатит C не передається через грудне молоко, харчі або воду, внаслідок побутових контактів, наприклад обіймів, поцілунків і споживання їжі та напоїв спільно з інфікованою особою.

За оцінками, понад 5% українців інфіковано гепатитом C, а це близько 2 млн осіб. Наразі в Україні зареєстровано 52 448 хворих на гепатит C.

За даними ВООЗ, за допомогою противірусних препаратів можливо вилікувати понад 95% людей з інфекцією гепатиту C.

Як можна захистити себе?

Ви можете захистити себе від гепатиту B за допомогою вакцинації, що формує імунітет у середньому на 20–30 років, а інколи — пожиттєво.

Станом на 1 липня 2018 р. в Україні наявні 1 805 242 дози рекомбінованої вакцини для профілактики гепатиту B.

Крім цього, поширенню вірусу гепатиту B можна запобігти таким чином:

·                уникайте контактів з кров’ю та рідинами організму інших людей;

·                уникайте непотрібних ін’єкцій: вибирайте пероральні ліки замість ін’єкцій там, де це можливо;

·                уникайте випадкових статевих контактів, завжди використовуйте презерватив;

·                ніколи не діліться персональними бритвами чи зубними щітками, манікюрними ножицями та іншими засобами індивідуального користування;

·                використовуйте тільки стерилізовані інструменти для пірсингу і татуювання;

·                вагітним жінкам, у яких діагностовано гепатит B, слід порадитися зі своїм лікарем про те, як запобігти передаванню вірусу до дитини.

Вакцини проти гепатиту C не існує, тому профілактика інфекції гепатиту C залежить від безпечних медичних та інших маніпуляцій, що пов’язані з контактом із кров’ю.

Заходи первинної профілактики гепатиту C, рекомендовані ВООЗ:

·         гігієна рук — миття рук і використання рукавичок, хірургічна обробка рук;

·         безпечне здійснення медичних ін’єкцій;

·         надання комплексних послуг, спрямованих на зменшення шкоди, споживачам ін’єкційних та інтраназальних наркотиків, включаючи стерильне ін’єкційне обладнання;

·         тестування донорської крові на гепатити B і C (а також ВІЛ і сифіліс);

·         підвищення інформованості медичного персоналу про шляхи інфікування гепатитом C;

·         правильне і регулярне використання презервативів.

Вторинна і третинна профілактика

Для людей, інфікованих вірусом гепатиту C, ВООЗ рекомендує такі заходи:

·            консультації щодо різних варіантів медичної допомоги та лікування;

·            імунізація вакцинами від гепатиту A і B з метою запобігання ко-інфекції цими вірусами для захисту печінки;

·            лікування;

·            регулярний моніторинг з метою раннього діагностування хронічних захворювань печінки.


Запитання для виконання домашнього завдання

1.           Джерело туберкульозної інфекції.

2.           Як можете захистити себе від гепатиту B?

3.           Як можете захистити себе від гепатиту С?

4.          Запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою.

5.            Заходи первинної профілактики гепатиту C і В.

6.            Шляхи передачі туберкульозної інфекції.

7.            Що таке ВІЛ?


_______________________________________

11.02.2022

Урок 21. Кібербезпека, кіберполіція...

Скільки заходів і структур спрямовано сьогодні на захист користувачів мережею Інтернет. І все ж таки найбільш дієвими залишаються власні знання безпечної поведінки та дотримання їх.

Щороку початок лютого у школі відзначається заходами з безпеки в Мережі: як не стати жертвою шахраїв, як захистити техніку від засилля вірусів... Цього року ми багато говорили про те, як захистити себе від... себе. Впевнені, що мало хто із нас контролює час, проведений в Інтернеті.

 Створюй, об`єднуйся, поширюй і поважай! Саме під таким гаслом проходив День безпечного Інтернету у всьому світі у 2018 році. А у нашій школі тиждень безпечного Інтернету розпочався з виклику "7 днів цифрової детоксикації", який на кожен день приготував і дорослим, і малим особливе завдання, щоб перевірити себе і свою залежність від цифрових технологій.

Можливість отримати будь-яку інформацію не виходячи з дому – зараз це не фантастика, а реальність. І це стало можливим завдяки Інтернету. Крім того, що Інтернет дозволяє тобі знайти потрібну інформацію, мережа значно розширює коло твого спілкування. І це стало можливим завдяки Чату, вКонтакті та іншим подібним сайтам.

Тобі відомо, що таке Чат? Так, дійсно, це швидкий спосіб знайти для себе нових друзів, поспілкуватися з ними на будь-які теми, отримати корисні поради. А вКонтакті ще можна побачити фотокартки, відеоролики і мати уявлення з ким розмовляєш, завдяки тій інформації, яку розміщує на своїй сторінці людина. Але спілкування в Інтернеті приховує небезпеку, яка проявляється в тому, що ти не бачиш свого віртуального знайомого, а тому не можеш бути впевнений у тому, що ця людина безпечна для тебе. Ти можеш вважати, що спілкуєшся зі своїм однолітком, а він або вона насправді може виявитися дорослим чоловіком або жінкою, а ще гірше – злочинцем.

Отже, пам’ятай про те, що спілкування у чаті, в Контакті та на інших подібних сайтах поряд з користю може приховувати і суттєву небезпеку для тебе. Тому, щоб уберегти себе від неприємностей ти повинен постійно пам’ятати нескладні правила безпечної поведінки під час бесіди з незнайомцями або новими друзями, з якими ти познайомився саме в Інтернеті, а не в реальному житті.

Ми розповімо тобі про ці правила, а також про ті небезпечні ситуації, в які вже потрапляли юні користувачі, які спілкувались по Інтернету. Ти маєш знати про всі небезпеки, які містить у собі подібне спілкування.

Увага!Завжди пам’ятай про те, що ти спілкуєшся з людиною, про яку тобі нічого невідомо, тому не довіряй їй свої таємниці або думки. Краще поділися ними зі своїми батьками чи справжніми, а не віртуальними друзями.


СПІЛКУЮЧИСЬ В ІНТЕРНЕТІ ТИ, ЗАРАДИ СВОЄЇ БЕЗПЕКИ, НЕ ПОВИНЕН НІКОЛИ:

1.     повідомляти своєму віртуальному другу своє прізвище, домашню адресу, номер свого мобільного або домашнього телефону, номер та місцезнаходження своєї школи та інші дані;

2.     розміщувати фотокартки, на яких ти оголений або у нижній білизні чи піжамі, а також відправляти комусь свої фото електронною або звичайною поштою;

3.     повідомляти пароль до своєї Інтернет-сторінки. Твій пароль як ключ від твоєї квартири, тому нікому його не віддавай!;

4.     казати, що ти вдома знаходишся один;

5.     казати, що ти сам знаходишся перед комп’ютером. Скажи краще, що час від часу до тебе у кімнату навідуються твої батьки;

6.     обговорювати теми, які тобі неприємні або яких ти соромишся;

7.     показувати віртуальному другу перед Веб-камерою своє тіло або якісь його частини, робити те, що тобі не подобається.

8.     відповідати на питання, які стосуються твого особистого життя або твого тіла. Пам’ятай: твоє тіло належить тільки тобі і ніхто не має права розмовляти про нього з тобою!;

9.     розповідати багато про своїх друзів, знайомих та родину, особливо, видавати їхні таємниці;

10. відправляти поштою або передавати через когось свої особисті речі співрозмовнику по Інтернету;

Крім того:

·         при реєстрації у Чаті ніколи не заповнюй поля, де від тебе вимагають прізвище, номер мобільного та домашнього телефону, домашню адресу. Якщо ці поля обов’язкові, то краще вигадай для себе прізвище, адресу та номер телефону. Це потрібно для твоєї безпеки. Взагалі, для реєстрації у Чаті, вКонтакті та на інших подібних сайтах створи для себе окрему електронну поштову скриньку;

·         коли вигадуєш у Чаті для себе нікнейм, то він не повинен бути схожим на твоє прізвище. Також він не повиненстосуватися твого зовнішнього вигляду;

·         у вКонтакті та подібних сайтах обмеж доступ до твоєї сторінки невідомих тобі людей. Додавай до списку своїх друзів лише тих, кого ти добре знаєш у справжньому житті;

Пам’ятай: спілкування в Інтернеті не є твоїм обов’язком, тому якщо тобі це більше не подобається або тебе лякають твої Інтернет-друзі, то лише вимкни комп’ютер і не повертайся більше до спілкування онлайн!

Увага! Ніколи за жодних умов не погоджуйся на особисту зустріч у реальному світі зі своїм Інтернет-другом. Якщо ти все-таки вирішив зустрітися з ним, то нехай обов’язково батьки чи інші дорослі, яким ти довіряєш,прийдуть з тобою на зустріч. Ти можеш також сказати про це своєму віртуальному другу. Місце для зустрічі повинно бути таким, де постійно знаходиться багато людей, наприклад, парк розваг, каток.

Якщо твій знайомий з Інтернета постійно вимагає від тебе зустрітися з ним або щось зробити для нього, продовжує це робити, незважаючи на твою відмову або небажання, то ти обов’язково маєш розповісти про це своїм батькам або іншим дорослим, яким ти довіряєш!

Запамятай!  Неможна розкривати і  ділитися в соціальних мережах (та і загалом, зустрічаючи незнайомців) особистими даними:

·           місцем прогулянок;

·           номером телефону;

·           часом коли вдома відсутні батьки;

·           адресою;

·           номерами банківських карток;

·           повним ім’ям та іменами членів своєї родини

Така обізнаність — запорука безпеки дитини як в реальному світі, так і у віртуальному просторі.

Кібербулінг

Кібербулінг – психологічне насильство в мережі, переслідування з боку однолітків, що проявляється у вигляді знущань, насмішок, залякувань, інших дій, які негативно впливають на психічний стан підлітка.

Вільне володіння необхідними технологіями дозволяє «агресорам» створювати іменні сайти образливого змісту, поширювати чутки, викладати фото-або відеоматеріали, що принижують гідність дитини або займатися від його імені кібер тероризмом, що загрожує безпеці дітей.

У дитини створюється відчуття безвиході, навіть вдома його не залишає почуття тривоги, він впадає в депресію. Інформаційна атака може призвести до суїциду.

Тінейджери рідко звертаються за допомогою, сумніваючись, що будуть зрозумілими та  бояться заборони на користування інтернетом. Необхідно знати, знущання в мережі карається чинним законодавством. Варто відразу звернутися в правоохоронні органи з наданням доказів.

Кібермисливці

Ким є типові інтернет-співрозмовники?

Соціологічні опитування про безпеку дітей-підлітків в інтернет мережі надають такі дані про контакти:

·            родичі – 43 %;

·            віртуальні друзі – 21%;

·            незнайомі люди – 36%;

Однак за великим рахунком віртуальні друзі – теж незнайомці. Таким чином, велику частину свого часу в мережі діти приділяють спілкуванню з сторонніми людьми, діляться своїми переживаннями, секретами, планами.

Кібермисливці – хороші психологи, встановивши контакт на форумі, при обміні миттєвими повідомленнями в чаті, вони досить швидко набувають статусу друзів.

Спочатку входять в довіру, оточуючи турботою і розумінням проблем, вислуховують, підтримують. Після цього «друг» поступово вносить до розмови нотки сексуальності, відбувається обмін фото, демонстрація матеріалів еротичного характеру.

Мета кібермисливця – особиста зустріч.

Шахрайство

Шахраї і способи їх дії йдуть в ногу з часом. Необізнаність і наївність дітей роблять їх легкою здобиччю. Один із способів обману – це «виграш». Повідомлення про приз (автомобіль, комп’ютер, телефон тощо). І для цього просто потрібно повідомити дані електронної картки (батьків) і повідомити цифри, які прийшли в смс на номер.



Чи варто пояснювати, до яких наслідків призведе подібна інформація в руках шахраїв? Для того, щоб здійснити покупку в інтернет-магазині, зазвичай достатньо повідомити реквізити банківської картки і смс-код підтвердження платежу. І те, і інше підліток добровільно повідомляє «щедрим дядькам», які обіцяють приз.

Все це і багато іншого виключає саме поняття – безпечний інтернет. Повністю обмежити доступ в кіберпростір неможливо, та й не потрібно. Величезна кількість розвиваючої корисної інформації, літератури, музики і просто спілкування за інтересами, зв’язок з родичами і друзями – все це можна знайти в інтернеті. Достатньо знати правила поведінки, щоб забезпечити особисту безпеку дитини шкільного віку в інтернеті.


 ПАМ`ЯТКА

ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте. Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами. У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника. Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником. Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

День безпечного Інтернету

За останні роки Інтернет змінив життя людей. Він має свої позитивні сторони, але може також бути небезпечним. Багато матеріалів в Інтернеті мають протизаконний характер, а використання нечесних методів завдає шкоди людям та призводить до порушення прав людини. 5 лютого 2019 року з нагоди Дня Безпечного Інтернету-2019 учні Вільненського НВК  приєдналися до руху захисту дітей в Інтернеті. Були проведені заходи  для учнів 6-9 класів з метою поглиблення їх знань  про безпечний  Інтернет. родивившись презентацію «ІНТЕРНЕТ: БЕЗПЕКА ТА НЕБЕЗПЕКА», відеоролик  «Бути захищеним в Інтернеті – просто», учні  долучилися до обговорення таких питань:– кібер-атаки та інтернет-шахрайство;

– соціальна інженерія: як хакери використовують вразливих людей;

– як захистити себе при використанні Інтернету На завершення учні ознайомились з 10-ма золотими правилами безпеки в Інтернеті. Можливо такий корисний захід як сьогодні – перша сходинка на шляху до захисту дітей !




______________________________

04.02.2022 р. 






















 15.01.21

Тема. Право на здоров’я. Права дитини. Обов’язки учня і  громадянина

Домашнє завдання. Прочитати §16, ситуації.

Відповести в зошиті на ситуаційні завдання, с.93

Памятный!.Ти відповідаєш  за своє здоров я.

Відповісти на тести с. 93


  Відповідати на запигання необхідно в зошиті або на подвійних листах. не передавайте домашнє завдвння в Viber?
    






Тема. Умови успішного навчання. Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання.



 
Домашнє завдання. Прочитати §7. виконати завдання  с. 46, Скласти свій розпорядок дня і здати на перевірку.

 


08.04.2022
Небезпека використання відкритого вогню у обмеженому просторі
Пожежна безпека
Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.
Особливості гасіння електроприводів.
Захист органів дихання під час пожеж

Для виконання домашнього завдання необхідно опрацювати матеріал у підручнику, § 22 и § 23.
Для вивчення матеріалу по даній темі Вам надано надані такі джерела:
1.    Пояснювальна записка,
2.    Матеріал щодо небезпечних та шкідливих чинники, пов’язаних з пожежами.
3.    Матеріал: як діяти, якщо в квартирі виникла пожежа.
4.    Презентація: Правила поведінки в будинку під час пожежі.

Домашнє завдання
1)   Опрацювати матеріал у підручнику, с. 122 – 133.
2)   Намалювати план евакуації зі своєї оселі на час виникнення пожежі.
3)   Які засоби пожежогасіння ви знаєте?
4)   Назвіть причини виникнення пожеж.
5)   Запишіть і запам'ятайте  основні правила пожежної безпеки  в будинку.
6)   Як слід діяти, якщо загорівся електроприлад?
7)   Які засоби пожежогасіння знаходяться на пожежному щиті?
Домашні завдання необхідно виконати в зошиті. Відповіді повинні бути короткими і чіткими, написані жирною пастою.


Как действовать, если в квартире возник пожар?
1.      Не бояться позвать на помощь взрослых, даже если вы являетесь виновником пожара;
2.      Немедленно покинуть помещение, проверив, не остались ли в квартире те, кто не может выбраться сам (маленькие дети, больные, старики);
3.      Если нет взрослых, позвонить в пожарную охрану по телефону 101, сообщить точный адрес, что и где горит, свою фамилию и номер телефона.
Основные причины пожара в доме:
1.              неосторожное обращение с огнем;
2.      нарушение правил безопасности при пользовании электробытовыми и электронагревательными приборами;
3.      нарушение правил хранения и использования горючих и легковоспламеняющихся жидкостей;
4.      утечка бытового газа;
5.      беспечность и недисциплинированность при пользовании огнем;
6.      неосторожное обращение с пиротехническими изделиями.
Обратите особое внимание на опасность, которую представляют собой хлопушки, петарды, бенгальские огни и фейерверки.
Внимание! Что нельзя делать при пожаре:
• тушить огонь до вызова пожарных (за это время может разгореться большой пожар);
• пытаться выйти через задымленную лестничную клетку (горячий воздух обжигает легкие, а дым очень токсичен);
• спускаться с верхних этажей по водосточным трубам и стоякам с помощью простыней и веревок, если в этом нет острой необходимости, ведь при отсутствии навыков падение почти всегда неизбежно;
• выпрыгивать из окон (по статистике, начиная с 4-го этажа, каждый второй прыжок смертелен).


Небезпечні та шкідливі чинники, пов’язані з пожежами
Коли людина перебуває у зоні впливу пожежі, то вона може потрапити під дію наступних небезпечних та шкідливих чинників:
       токсичні продукти горіння,
       вогонь та дим,
       підвищена температура середивища,недостатність кисню,
       вибухи та руйнування будівельних конструкцій,
       витікання небезпечних речовин, що відбувається внаслідок пожежі,
       паніка.
Токсичні продукти горіння становлять найбільшу загрозу для життя людини, особливо при пожежі у будівлях. Адже в сучасних приміщеннях знаходиться значна кількість синтетичних матеріалів, що є основним джерелом токсичних продуктів горіння. Так при горінні пінополіуретану та капрону утворюється ціанистий водень (синильна кислота), вініпласту – хлористий водень та оксид вуглецю, лінолеуму – сірководень та сірчистий  і т.д. газ. В таблиці наведено порогові концентрації деяких токсичних продуктів горіння.
Таблиця. Порогові концентрації токсичних продуктів горіння.
зп
Речовини
Концентрація
Смертельна при диханны протягом 5 – 10 хвилин
Отруйна при диханні протягом 5 – 10 хвилин
Переносима за умови дихання протягом 5 – 10 хвилин
%
г/м3
%
г/м3
%
г/м3
1
Оксид азоту
0,05
1,0
0,01
0,2
0,005
0,1
2
Оксид вуглецю
0,5
6,0
0,2
2,4
0,1
1,2
3
Вуглекислий газ
9,0
162
5,0
90
3,00
54
4
Сірчаний газ
0,3
8,0
0,04
1,1
0,01
0,3
5
Сірководень
0,08
1,1
0,04
0,6
0,02
0,3
6
Сірковуглець
0,2
6,0
0,1
3,0
0,05
1,5
7
Хлористий вуглець
0,3
4,5
0,1
1,5
0,01
0,15
8
Синильна кислота
0,02
0,2
0,01
0,1
0,005
0,05



Комментариев нет:

Отправить комментарий