8 класс ОЗ

18.02.2022

Узагальнюючий урок з теми “Соціальний добробут”.

Контрольна робота

 

 Для виконання контрольної роботи рекомендується опрацювати матеріал підручника а також матеріал, що розташований на БЛОГ від 31.02 до 18.02.2022.

 

Номер варіанта  виконують:


Варіант 1

Варіант 2

Варіант 3

Білоіваненко С.

Бородавка Ст.

Золотарьова Р.

Богачов Вл.

Васильченко П.

Зубко Д.

Богуславець Ал.

Вахник К.

Варіант 4

Варіант 5

Варіант 6

Івченко Д.

Купчик М.

Мажинскас Єв.

Карпенко Ол.

Левицька Ев.

Майба К.

Кожевніков Єл.

Лук’янченко О.

Матвійчук Дм.

Варіант 7

Варіант 8

Варіант 9

Мусіяченко К.

Петухов Д.

Терещенко К.

Охрімов М.

Півень М.

Токарєв Ол.

Павленко Н.

Сорока Дм.

Варіант 10

 

 

Фомін В.

Єгоров А.

 

 

Для виконання контрольної роботи нагадую матеріал, які вивчали на початку семестру.

 

Поведі́нка − родовий термін, який охоплює різні реакції живого організму чи групи організмів. У біхевіоризмі поведінкою вважають видимі прояви, які можна спостерігати, необіхевіористи додають також внутрішні стани, пов'язані із зовнішніми проявами, у когнітивній психології поведінка розглядається як мислене представлення, а не зовнішній спостережний акт поведінки.

 

Ведуться суперечки чи вважати поведінкою фізіологічні, неврологічні процеси. Рослини та бактерії теж мають здатність до активного, мало того, впорядкованого переміщення під дією зовнішніх факторів (таксис). Прикладом служать фототаксис і хемотаксис бактерій, синьо-зелених водоростей. Вищі рослини також не позбавлені здатності до руху. Добре відомі ніктінастії рослин — відкривання і закривання квіток у зв'язку зі зміною дня і ночі, фототропізму листя, гідро- і хемотропізми коренів.

 

Оскільки механізми руху рослин носять чисто фізіологічний характер, не можна говорити про наявність у них ні поводження, ні психіки. У психології, рух рослин відносять до допсихічного рівня відбиття.

 

Поведінка, на відміну від психіки, доступна для безпосереднього спостереження і є предметом широкого спектра наук, від психології, етології, зоопсихології та порівняльної психології до поведінкової екології.



Варіанти контрольної роботи

Варіант 1
1. Дайте характеристику вербальному спілкуванні.
2. Методи тестування на ВІЛ.
3. Яким чином гепатит B НЕ передається?
4. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру..
5. До чого може призвести віктимна поведінка?
6. Доведіть, що головним шляхом у боротьбі з поширенням інфекції є профілактика

Варіант 2
1. Дайте характеристику невербальному спілкуванні.
2. Де проходять обстеження на ВІЛ?
3. Найпоширеніші шляхи передавання гепатиту С.
4. Основні положення Статті 152. Зґвалтування.
5. Які шляхи передачі ВІЛ ви знаєте?
6. Доповніть речення “Запорукою репродуктивного здоров’я є…”.

Варіант 3
1. Ваші поради, щодо подолання сором’язливості.
2. Кому повідомляють результати тестування на ВІЛ.
3. Гепатит C не передається через…
4. Основні положення Статті 154. Примушування до вступу в статевий зв'язок.
5. Що є причиною виникнення ІПСШ?
6. Яким чином можна дізнатися, що в організмі людини є ВІЛ?

Варіант 4
1. Види поведінки та їх ознаки.
2. Стигматизація людей, які живуть з ВІЛ.
3. Поширенню вірусу гепатиту B можна запобігти…
4. Основні положення Статті 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості.
5. Що є причиною виникнення ІПСШ?
6. Вкажіть чинники негативного впливу на репродуктивне здоров’я. людини.

Варіант 5
1. Дайте характеристику поняттю поведінка
2. Дискримінація людей, які живуть з ВІЛ.
3. Заходи первинної профілактики гепатиту C.
4. Основні положення Статі 156. Розбещення неповнолітніх.
5. Що є символом боротьби зі СНіДом?
6. Які Вам відомі соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді?

Варіант 6
1. Види впевненої поведінки та її характеристика.
2. Гепатит і його основні типи.
3. Для людей, інфікованих вірусом гепатиту C, ВООЗ рекомендує такі заходи…
4. Як не стати жертвою насилля?
5. Перелічіть правила уникнення насилля в підлітковому середовищі.
6. Що таке репродуктивне здоров’я людини?

Варіант 7
1. Соціальна поведінка, її характеристика.
2. Шляхи передавання гепатиту B.
3. Як ви розумієте поняття віктимна поведінка?
4. Яка відповідальність передбачена українським законодавством за злочини сексуального характеру проти неповнолітніх?
5. Скільки відомо збудників ІПСШ?
6. Перелічте інфекції, що передаються статевим шляхом.

Варіант 8
1. Територіальна поведінка, її характеристика.
2. Шляхи передавання гепатиту С.
3. Наведіть приклади віктимної поведінки
4. Чи несуть кримінальну відповідальність підлітки за злочини сексуального характеру?.
5. Чи передається ВІЛ побутовим шляхом, через предмети гігієни?
6. Що таке СПІД?.

Варіант 9
1. Дайте характеристику вербальному спілкуванні.
2. Де проходять обстеження на ВІЛ?
3. Гепатит C не передається через…
4. Основні положення Статті 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості.
5. Що є символом боротьби зі СНіДом?
6. Що таке репродуктивне здоров’я людини?

Варіант 10
1. Наведіть джерелом ВІЛ-інфекції.
2. Вірус імунодефіциту людини не передається через:
3. Поширенню вірусу гепатиту B можна запобігти…
4. Основні положення Статі 156. Розбещення неповнолітніх.
5. Перелічіть правила уникнення насилля в підлітковому середовищі.
6. Перелічте інфекції, що передаються статевим шляхом.

 

________________________________________

11.02.2022


Тема. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.

 

Тестування на ВІЛ. За зовнішнім виглядом неможливо визначити, інфікована людина ВІЛ чи ні. Дізнатися свій ВІЛ-статус можна тільки пройшовши тестування на ВІЛ.

Найпоширеніший метод тестування – імуноферментний аналіз (ІФА) виявляє наявність у крові антитіл до ВІЛ, які утворюються впродовж 1-3 місяців після інфікування. Тому обстежитися таким методом можна через кілька місяців після передбачуваного зараження.

Проте зараз методом полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР) можна визначити наявність вірусу в крові набагато раніше. На аналіз забирають невелику кількість крові з вени. Аналіз зазвичай буває готовий через кілька днів.

Крім того, існують методи швидкого обстеження на ВІЛ, так звані експрес-тести, результати яких бувають готові через 20-30 хвилин. У цих тестах використовують зразки крові або слини чи сечі.

Обстеження на ВІЛ можна пройти у Центрах СНІДу, у спеціальних лабораторіях, поліклінках за місцем проживання. За бажанням на ВІЛ можна обстежитися анонімно. До і після тестування на ВІЛ проводиться консультування, під час якого людині пояснюють, які можуть бути отримані результати, що вони означають і що робити, якщо у неї буде діагностовано ВІЛ-інфекцію.

Результати тестування повідомляють тільки особисто.

 

Стигматизація і дискримінація людей, які живуть з ВІЛ

Стигма (тавро) — уявлення, що існує в суспільстві, згідно з яким певні якості людей або їхня поведінка є ганебними й аморальними. Про СНІД склалося уявлення, що це хвороба тих, хто вживає ін’єкційні наркотики, працівників секс-бізнесу і гомосексуалів. Тому коли дізнаються, що хтось є ВІЛ-позитивним, до нього можуть ставитися з підозрою.

Однак це не лише хибна позиція, а й небезпечна. Адже частину людей, особливо на початку епідемії, було заражено під час переливання інфікованої крові або через нестерильні медичні інструменти. Діти інфікуються здебільшого ще до свого народження. Багато людей заразилися, перебуваючи у шлюбі і зберігаючи подружню вірність.

Стигма у дії — це вже дискримінація (порушення або позбавлення людини будь-яких її прав через колір шкіри, стать чи стан здоров’я). Дискримінація ВІЛ-позитивних людей має різні форми і прояви: від вимог ізолювати їх від суспільства до звільнень із роботи, неприйняття до школи, погроз і образ на їхню адресу.

 

Гепатити: шляхи передавання та профілактика

Гепатит— це захворювання печінки запального характеру, як правило, вірусного походження.

Гепатит B і C — два основних типи з п’яти різних інфекцій гепатиту — є причиною 96% всіх випадків смерті від гепатиту. Близько 325 млн людей у світі живуть з хронічною інфекцією, спричиненою вірусом гепатиту B або вірусом гепатиту C.

Шляхи передавання гепатиту B:

·  від матері до дитини під час народження;

·  незахищені статеві контакти;

·  небезпечні медичні та інші маніпуляції, пов’язані з контактом з кров’ю (татуювання, пірсинг тощо);

·  використання нестерильного ін’єкційного інструментарію при вживанні наркотиків.

Гепатит B є небезпечним і для працівників охорони здоров’я, які можуть мати травми від уколів голками при догляді за пацієнтами, інфікованими ВГB.

Найкращий та найбільш ефективний спосіб попередження інфікування ВГB — це вакцинація.

Яким чином гепатит B НЕ передається? Вірус гепатиту B не передається через столові прибори, унаслідок годування груддю, через обійми, поцілунки, рукостискання, кашель, чхання, користування громадськими басейнами чи подібними об’єктами.

Вірус гепатиту C , в основному, передається під час контакту з інфікованою кров’ю чи біологічними рідинами інфікованої людини. Найпоширеніші шляхи передавання:

·  небезпечні медичні та інші маніпуляції, пов’язані з контактом з кров’ю (татуювання, пірсинг тощо);

·  використання нестерилізованих побутових та професійних приладів після інфікованої людини (зубні щітки, манікюрні ножиці, бритви тощо);

·  використання нестерильного ін’єкційного інструментарію для вживання наркотиків;

·  під час переливання крові та її компонентів.

Можливе також передавання інфекції під час незахищеного статевого

контакту, але це відбувається набагато рідше. Крім того, ВГC може передаватися від матері до дитини. Вакцини проти гепатиту C не існує.

Гепатит C не передається через грудне молоко, харчі або воду, внаслідок побутових контактів, наприклад обіймів, поцілунків і споживання їжі та напоїв спільно з інфікованою особою.

За оцінками, понад 5% українців інфіковано гепатитом C, а це близько 2 млн осіб. Наразі в Україні зареєстровано 52 448 хворих на гепатит C.

За даними ВООЗ, за допомогою противірусних препаратів можливо вилікувати понад 95% людей з інфекцією гепатиту C.

Як можна захистити себе?

Ви можете захистити себе від гепатиту B за допомогою вакцинації, що формує імунітет у середньому на 20–30 років, а інколи — пожиттєво.

Станом на 1 липня 2018 р. в Україні наявні 1 805 242 дози рекомбінованої вакцини для профілактики гепатиту B.

Крім цього, поширенню вірусу гепатиту B можна запобігти таким чином:

·                уникайте контактів з кров’ю та рідинами організму інших людей;

·                уникайте непотрібних ін’єкцій: вибирайте пероральні ліки замість ін’єкцій там, де це можливо;

·                уникайте випадкових статевих контактів, завжди використовуйте презерватив;

·                ніколи не діліться персональними бритвами чи зубними щітками, манікюрними ножицями та іншими засобами індивідуального користування;

·                використовуйте тільки стерилізовані інструменти для пірсингу і татуювання;

·                вагітним жінкам, у яких діагностовано гепатит B, слід порадитися зі своїм лікарем про те, як запобігти передаванню вірусу до дитини.

Вакцини проти гепатиту C не існує, тому профілактика інфекції гепатиту C залежить від безпечних медичних та інших маніпуляцій, що пов’язані з контактом із кров’ю.

Заходи первинної профілактики гепатиту C, рекомендовані ВООЗ:

·         гігієна рук — миття рук і використання рукавичок, хірургічна обробка рук;

·         безпечне здійснення медичних ін’єкцій;

·         надання комплексних послуг, спрямованих на зменшення шкоди, споживачам ін’єкційних та інтраназальних наркотиків, включаючи стерильне ін’єкційне обладнання;

·         тестування донорської крові на гепатити B і C (а також ВІЛ і сифіліс);

·         підвищення інформованості медичного персоналу про шляхи інфікування гепатитом C;

·         правильне і регулярне використання презервативів.

Вторинна і третинна профілактика

Для людей, інфікованих вірусом гепатиту C, ВООЗ рекомендує такі заходи:

·            консультації щодо різних варіантів медичної допомоги та лікування;

·            імунізація вакцинами від гепатиту A і B з метою запобігання ко-інфекції цими вірусами для захисту печінки;

·            лікування;

·            регулярний моніторинг з метою раннього діагностування хронічних захворювань печінки.

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.

Стаття 152. Зґвалтування

1.    Зґвалтування, тобто статеві зносини із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи, — карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

2.    Зґвалтування, вчинене повторно або особою, яка раніше вчинила будь-який зі злочинів, передбачених статтями 153-155 цього Кодексу, — карається позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років.

3.    Зґвалтування, вчинене групою осіб, або зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього — карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

4.    Зґвалтування, що спричинило особливо тяжкі наслідки, а також зґвалту      вання малолітньої чи малолітнього — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 153. Насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом

1.    Задоволення статевої пристрасті неприродним способом із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи — карається позбавленням волі на строк до п’яти років.

2.    Те саме діяння, вчинене повторно або групою осіб, або особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених статтями 152 або 154 цього Кодексу, а також вчинене щодо неповнолітньої чи неповнолітнього, — карається позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

3.    Те саме діяння, вчинене щодо малолітньої чи малолітнього або, якщо воно спричинило особливо тяжкі наслідки, — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 154. Примушування до вступу в статевий зв'язок

1.    Примушування жінки чи чоловіка до вступу в статевий зв’язок природним або неприродним способом особою, від якої жінка чи чоловік матеріально або службово залежні, — карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців.

2.    Ті самі дії, поєднані з погрозою знищення, пошкодження або вилучення майна потерпілої (потерпілого) чи її (його) близьких родичів або розголошення відомостей, що ганьблять її (його) чи близьких родичів, — караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років.

Стаття 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості

1.    Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

2.    Ті самі дії, вчинені батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, або якщо вони спричинили безплідність чи інші тяжкі наслідки, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

Стаття 156. Розбещення неповнолітніх

1.    Вчинення розпусних дій щодо особи, яка не досягла шістнадцятирічного віку, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

2.       Ті самі дії, вчинені щодо малолітньої особи або батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

 

Як не стати жертвою насилля

У XIX ст. існували правила етикету для жінок, які нагадують правила безпеки. Дівчині не можна було виходити одній із дому, залишатися наодинці з юнаком або чоловіком протягом хоча б кількох хвилин. Вона мала вдягатися просто, говорити тихо, не сміятися голосно. Її батьки ретельно стежили за тим, що вона читає, з ким знайомиться і спілкується.

Сучасні рекомендації щодо безпеки не дуже відрізняються від цих правил, хоч, звісно, і не такі суворі.

 Якщо на вас напали чи намагаються напасти, кричіть голосно, звертайте на себе увагу. Намагайтеся викликати поліцію за номером 102. На цей номер дзвінки з мобільного безкоштовні. Спробуйте бігти туди, де багато людей.

• Насильника найчастіше уявляють похмурим здорованем, який чатує на своїх жертв у безлюдних місцях і темних під’їздах. Насправді більшість зґвалтувань скоюють чоловіки, знайомі жертві. Тому, призначаючи побачення чи йдучи на вечірку, будьте обережними.

• Якщо ви потрапили в небезпечну ситуацію, то, аби врятуватися, застосовуйте будь-які хитрощі, обман, інтриги!

Прочитайте історії.

Дайте відповіді на запитання після кожної з них.

Ситуація 1. Якось восьмикласниця разом із старшою сестрою потрапила на святкування успішного складання сесії до квартири одного зі студентів. Після випитого алкоголю кілька хлопців вирішили розважитись та потягли дівчат у різні кімнати. Одна з дівчат перелякалась так, що не могла видати жодного звуку, зате інша кричала, кусалася, дряпалася, відбивалася... Робила усе, щоб вирватись, і їй це вдалося. Вона вибігла на вулицю, де її побачив поліцейський патруль. Нападників затримали.

  • 1. Що могло спровокувати насилля щодо дівчат?
  • 2. Дії кого з дівчат не допустили насилля?
  • 3. Як можна було уникнути такої ситуації?

Ситуація 2. Хлопці жили у спортивному інтернаті. До кімнати кожного новачка навідувався тренер і пропонував те, у чому було соромно зізнатись батькам чи друзям. Через деякий час на уроці з основ здоров’я хлопці вивчили параграф про сексуальне насилля і зрозуміли, що саме так чинив тренер. Один із хлопців розказав про це своїй класній керівниці. Вчителька відразу пояснила, що такі дії щодо неповнолітніх є протиправними. Ніхто не має права примушувати людину до будь-яких дій сексуального характеру.

  • 1. Чи правильно вчинив хлопець, розповівши про те, що з ним сталось?
  • 2. До кого можна звернутись підліткам, які зазнали сексуального насилля?
  • 3. Як позбутись почуття провини?
  • 4. Якою має бути відповідальність тренера за його вчинки?
  • 5. Як поводитись хлопцям і дівчатам, аби не допустити щодо себе насилля?

Ситуація 3. Старшокласниця Олена познайомилася з Андрієм в Інтернеті. Молоді люди обмінялися фотографіями та електронними повідомленнями, домовилися про зустріч. Олені сподобався впевнений у собі, трохи грубуватий хлопець. На першому побаченні він поводився бездоганно. Дівчина із задоволенням прийняла пропозицію зустрітися ще раз. Відвідавши кінотеатр, молоді люди сіли в машину Андрія і поїхали на околицю містечка. Після перших поцілунків Андрій без зайвих церемоній почав вимагати більшого, застосував силу. Дівчина стала пручатися, намагалася кричати.

Крик почув випадковий перехожий, що гуляв із собакою. Він виявив небайдужість та підійшов до машини з’ясувати, у чому справа.

Це й допомогло Олені врятуватися.

  • 1. Чому дівчина потрапила в таку ситуацію?
  • 2. Чим могла закінчитися ця історія, аби не випадковий рятівник?
  • 3. Чи легковажно було з боку Олени погодитись на поїздку за місто?
  • 4. Чи можна вважати, що хлопець повів себе підло?
  • 5. Як можна було уникнути цієї ситуації?

Якщо стосовно вас вчинили насилля, обов’язково розкажіть дорослим: батькам, класному керівнику, шкільному психологу, або зверніться до «Клініки, дружньої до молоді». Вам повірять і завжди допоможуть. Пам’ятайте, це не ваша провина!

Домашнє завдання:

Прочитати § 17 – 18,

пам’ятка  (стор. 117)

Дайте відповіді на запитаннч.

1.Як ви розумієте поняття віктимна поведінка?

2. Наведіть приклади віктимної поведінки.

3.До чого може призвести така поведінка?

4. Перелічіть правила уникнення насилля в підлітковому середовищі.

5. Яка відповідальність передбачена українським законодавством за злочини сексуального характеру проти неповнолітніх?

6. Чи несуть кримінальну відповідальність підлітки за злочини сексуального характеру?



______________________________

8 клас

Урок 21.

Тема. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом. ВІЛ/СНІД: проблема людини і людства.

Домашнє завдання. Прочитати

§ 16. Відповісти на запитання

Короткі позначення:

СНІД − синдром набутого імунодефіциту,

ВІЛ − вірусом імунодефіциту людини,

ІІПСШ − інфекції, що передаються статевим шляхом.

Інфекції, що передаються статевим шляхом

За даними МОЗ в Україні щороку реєструють близько 400 000 нових випадків сифілісу, гонореї, хламідіозу, герпесу, сечостатевого мікоплазмозу, генітального кандидозу і трихомонозу.

Проблему ІПСШ не можна відокремлювати від епідемії ВІЛ/СНІД в Україні, оскільки одним зі шляхів передавання ВІЛ-інфекції є статевий.

ІПСШ, збудниками яких є більше 30 різних бактерій, вірусів, грибків та паразитів, поширюються головно внаслідок незахищених сексуальних контактів, як-от вагінальний, анальний і оральний секс.

Деякі ІПСШ можуть передаватися під час звичайного тілесного контакту, через мікропошкодження шкіри і навіть побутові предмети.

Мікроорганізми, що спричиняють ІПСШ, можуть також поширюватися під час переливання продуктів крові та пересадки тканин. Багато інфекцій, зокрема хламідіоз, гонорея, гепатит B, ВІЛ, папіломавірус, ВПГ-2, сифіліс, можуть передаватися від матері дитині під час вагітності та пологів.

Людина може мати ІПСШ без явних симптомів захворювання. Тому термін «інфекція, що передається статевим шляхом» ширше терміна «хвороба/захворювання, що передається статевим шляхом» (ХПСШ/ЗПСШ).

Загальні симптоми ХПСШ включають вагінальні виділення, виділення із сечівника у чоловіків, генітальні виразки та болі в животі.

Найбільш патогенними є 8 з понад 30 відомих збудників ІПСШ.

Наразі можливо цілком вилікуватися від 4 із цих 8 інфекцій, а саме сифілісу, гонореї, хламідіозу і трихомоніазу.

Інші 4 інфекції — гепатит B, герпес, ВІЛ та ВПЛ — є вірусними, і позбутися їх повністю неможливо, але завдяки лікуванню їхній вплив можна зменшити.

Численні дослідження свідчать, що наявність ІПСШ істотно підвищує ризик передавання та інфікування ВІЛ статевим шляхом. Зокрема передаванню ВІЛ сприяють сифіліс, генітальний герпес, гонорея, хламідіоз, трихомоноз, кандидоз, мікоплазмоз та інші венеричні інфекції. Ерозії та виразки, запалення, пошкодження тканин, зумовлені ІПСШ, ослаблюють захист організму від інфікування ВІЛ.

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Перші випадки ВІЛ-інфікування серед громадян України були зафіксовані в 1987 р., потім захворювання стало швидко поширюватися.

Як ви вважаєте, які фактори сприяли такому поширенню?

Небезпека інфікування ВІЛ.

 СНІД (синдром набутого імунодефіциту) – це смертельне захворювання, що спричиняється вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). Цей вірус поступово руйнує імунну систему організму, призводячи до хвороб.

Загальна кількість інфікованих в Україні, за оцінками вчених, у 2014 р. сягнула 470-820 тис. осіб. Учені відзначають тісний зв’язок поширення ВІЛ в Україні з порушенням моральних правил поведінки, зокрема й молоддю. Відсутність моральності, низький рівень культури, невміння захищати свої власні інтереси й своє власне здоров’я – усі ці чинники сприяють поширенню СНІДу в молодіжному середовищі.

Джерелом ВІЛ-інфекції є заражена людина, яка перебуває в будь-якій стадії хвороби. ВІЛ-інфекція належить до тривалих захворювань. Від моменту зараження до моменту смерті може минути від 2-3 до 10-15 років. І весь цей час людина може навіть не здогадуватися про те, що вона хвора. Але ВІЛ міститься у крові людини, спермі, багатьох біологічних рідинах її організму, грудному молоці інфікованих матерів. ВІЛ розмножується в клітинах крові, тому багато шляхів його передачі пов’язані з контактами крові хворої людини із кров’ю здорової.

Передача вірусу імунодефіциту відбувається при всіх видах статевого контакту здорової людини з інфікованою. Це один з найпоширеніших шляхів передачі ВІЛ.

Ще один шлях передачі вірусу – це передача ВІЛ від матері до дитини під час вагітності, пологів або годування грудним молоком. ВІЛ-інфікована жінка може народити як здорову, так і ВІЛ-інфіковану дитину. Імовірність того, що дитина буде інфікованою, становить близько 30 %. ВІЛ передається також при контактах «кров до крові», у разі наявності травмованих ділянок шкіри. Отже:

Вірус імунодефіциту людини не передається побутовим шляхом, через предмети гігієни, неможлива передача ВІЛ при рукостисканнях та поцілунках.

Вірус імунодефіциту людини НЕ ПЕРЕДАЄТЬСЯ через:

·  спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом;

·  рукостискання;

·  спільне користування “фонтанчиком” для питної води;

·  посуд, їжу;

·  домашніх тварин;

·  туалети (унітази);

·  чхання та кашель;

·  контакти в громадському транспорті (наприклад, у години “пік”);

·  обійми;

·  монети та паперові гроші;

·  постільну та натільну білизну, рушники, мило, мочалку;

·  укуси комарів та інших комах;

·  плавання в басейні;

·  дверні ручки та спортивні снаряди;

·  дружні поцілунки.

Вірус швидко гине в навколишньому середовищі.

Комарі не переносять ВІЛ, тому що вірус не може жити в організмі комара. Вірус не передається також через піт або сльози, під час кашлю й чхання, спільних занять спортом, перебування в одному приміщенні, у громадському транспорті.

ВІЛ — це найбільш вивчений вірус в історії людства, і будь-яка людина може використовувати знання про нього, щоб захистити себе. Оскільки ВІЛ-інфекція невиліковна, головним знаряддям у боротьбі з поширенням інфекції є профілактика — запобігання новим зараженням.

Заходи профілактики. Основна умова - Ваша уважність!

Статеві контакти - найбільш розповсюджений шлях передачі вірусу. Тому надійний спосіб запобігти зараження - уникати випадкових статевих контактів і використовувати презерватив.

Внутрішньовенне вживання наркотиків не тільки шкідливо для здоров'я, але і значно підвищує можливість зараження вірусом.

Будь-який інструментарій (шприци, системи для переливання крові) як у медичних установах, так і в побуті при різних маніпуляціях (манікюр, педикюр, татуювання, гоління і т.п.), де може міститися кров людини, зараженої ВІЛ, потрібно стерилізацізувати. Вірус СНІДу не стійкий, гине при кип'ятінні миттєво, при 56С градусах - протягомі 10 хвилин. Можуть бути використані і спеціальні дезрозчини. Спирт не убиває ВІЛ.

Перевірка донорської крові обов'язкова.

Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. Тестування на ВІЛ добровільне й безкоштовне. інформація про результати обстеження конфіденційна. У кожній області є центри боротьби зі СНІДом. У районних лікарнях приймають аналіз крові на ВІЛ-інфекцію з подальшим відправленням забраної крові для лабораторної діагностики в обласні центри. Чому робиться саме так? Чи відповідає це законодавству України?

З Українським законодавством щодо захисту хворих на ВІЛ /СНІД можна ознайомитися на сайті.

Небезпека зараження інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).

Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), або венеричні захворювання, трапляються тільки в людини. Причиною цих хвороб можуть бути різні мікроорганізми — бактерії, віруси, паразити, найпростіші, грибки. Ці інфекції передаються під час статевих контактів і найчастіше вражають сечостатеві органи. Можливе також зараження через кров, як у випадку із сифілісом. Побутове зараження можливе тільки під час дуже близького контакту.

ІПСШ дуже заразні. До більшості із цих хвороб не виробляється імунітет, тому ІПСШ можна хворіти багато разів. До найпоширеніших

інфекцій, що передаються статевим шляхом, належать гонорея, сифіліс, герпес, кандидоз, бородавки, кондиломи, папіломи, лобкові воші.

До способів захисту від ІПСШ належать:

·       моральна поведінка,

·       відсутність безладних статевих зв’язків,

·       використання презерватива.

Окрім того, дівчатам необхідно регулярно проходити огляд у гінеколога, а хлопчикам — у андролога.

Опорні точки.

1.    Одне з найбільш небезпечних, невиліковних інфекційних захворювань спричиняється ВІЛ.

2.    Шляхи передачі ВІЛ добре вивчені.

3.    Розроблені заходи профілактики цієї хвороби.

4.    Здоровий спосіб життя істотно знижує ризик зараження ВІЛ та ІПСШ.

5.    ІПСШ — це інфекції, що передаються статевим шляхом.

 

Запитання для повторення й обговорення

1. Що є символом боротьби зі СНіДом?

2. Що є причиною виникнення ІПСШ?

3. Що ви знаєте про поширення ВІЛ -інфекції в Україні?

4. Чи передається ВІЛ побутовим шляхом, через предмети гігієни?

5. Які шляхи передачі ВІЛ ви знаєте?

6. Які методи захисту від ВІЛ ви знаєте?

7. Доведіть, що головним шляхом у боротьбі з поширенням інфекції є профілактика.

8. Яким чином можна дізнатися, що в організмі людини є ВІЛ?

9.  Скільки відомо збудників ІПСШ?

11. Доповніть речення “Запорукою репродуктивного здоров’я є…”.

12. Що таке репродуктивне здоров я людини?

13. Вкажіть чинники негативного впливу на репродуктивне здоров’я. людини.

14. Які Вам відомі соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді?



 

 














     8 клас
15.01.2021
Тема.
Шановні учні! Домашнє завдання виконуйте на подвійних  листах зошита. Не пересилайте домашнє завдання на Viber!!!  Ваші повідомлення не читаються. Домвшні завдання здавати кожноїо понеділка..

Тема. Соціальний добробут. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Особливості дії тютюну, алкоголю і наркотиків на репродуктивну систему.

    Хвороби / Захво́рювання, що передаю́ться стате́вим шляхо́м (ХПСШ / ЗПСШ) (англ. Sexually Transmitted Diseases (STDs/STD), також Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) (англ. Sexually Transmitted Infections (STIs/STI) — інфекційних хвороб, які передаються переважно статевим шляхом; на них хворіють однаковою мірою як чоловіки, так і жінки. 

     Інфекції, які передаються лише статевим шляхом, у вітчизняній медицині виділяють у групу венеричних захворювань. На відміну від венеричних захворювань, ХПСШ передаються й іншими механізмами і шляхами: гемоконтактним (гепатит B), через мікропошкодження шкіри (короста), вертикальним (ВІЛ).

 Кожну ХПСШ спричинює певний вид мікроорганізму (зокрема, бактеріївіруси тощо), наприклад: ВІЛ-інфекція — захворювання, яке спричинює вірус імунодефіциту людинисифіліс породжує бліда спірохетагонорею (застаріле — трипер) — гонококомтрихомоноз — трихомонада вагінальна (Trichomonas vaginalis) тощо. На відміну від більшості інфекційних захворювань після ХПСШ, як правило, не виникає імунітет і, у разі повторного зараження, хвороба розвивається знову. Видужання не настає само по собі: без лікування людина не може позбутися такої хвороби і хворіє на неї все життя 

     Епідеміологія[ред. | ред. код]

     На сьогодні більше 1 мільйона випадків захворювань, що передаються статевим шляхом, відбувається щодня у всьому світі. Щорічно 357 мільйонів випадків ЗПСШ припадає на 4 хвороби: урогенітальний хламідіоз, гонорею, сифіліс та трихомоноз. Близько 500 мільйонів людей у світі є зараженими вірусом простого герпесу II типу. Більше 290 мільйонів жінок на планеті заражені папіломавірусами. Для багатьох з цих хвороб характерний малосимптомний перебіг хвороби, що значно утруднює своєчасну діагностику і зменшує можливості профілактики. Частина з цих хвороб призводять при тривалому перебігу до безпліддя та можливості передачі від матері до дитини[1]. За даними МОЗ в Україні щорічно реєструється близько 400 тисяч нових випадків хвороб у такому порядку: сифілісу, гонореї, хламідіозу, герпесу, сечостатевого мікоплазмозу, генітального кандидозу і трихомоніазу. За результатами численних досліджень встановлено, що наявність ІПСШ суттєво підвищує ризик передачі та інфікування ВІЛ статевим шляхом. Зокрема передачі ВІЛ сприяють сифіліс, генітальний герпес, гонорея, хламідіоз, трихомоноз, кандидоз, мікоплазмоз та інші венеричні інфекції. Ерозії та виразки, запалення, пошкодження тканин, що зумовлено ІПСШ, ослаблюють чинники захисту організму від інфікування ВІЛ.[2].

    Домашнє завдання. Прочитати § 14,     

Виконати тест і віповісти на запитання

Питання:

1. Що характерно для ЗПСШ?

2. Дати характеристику ВІЛ.

Скорочення. Що таке ІПСШ?  ІПСШ (англ. Sexually Transmitted Infections (STIs/STI) — інфекційнв хвороби, які передаються переважно статевим шляхом; на них хворіють однаковою мірою як чоловіки, так і жінки.

 тести
1. Статева зрілість настає:
  • із соціальною зрілістю;
  • раніше соціальної зрілості;
  • після настання соціальної зрілості.
2. Ранні статеві відносини:
  • ніяк не впливають на здоров’я;
  • завдають шкоди здоров’ю;
  • корисні для здоров’я.
3. Наслідками ранніх статевих відносин підлітка можуть бути:
  • кохання;
  • порушення здоров’я;
  • ІПСШ;
  • шлюб;
  • вагітність;
  • розчарування в житті.
 
4. Шляхи поширення ІПСШ:
  • через їжу;
  • через кров;
  • за рукостискання;
  • у разі статевих контактів;
  • повітряно-крапельний.
 
5. Найпоширеніші ІПСШ:
  • СНІД;
  • сифіліс;
  • ангіна;
  • сколіоз;
  • гонорея;
  • вугрова висипка;
  • генітальний герпес;
  • кандідоз.
6. Види криміногенних ситуацій:
  • пожежа;
  • шантаж;
  • ІПСШ;
  • аварія;
  • бійка;
  • напад;
  • пограбування;
  • ДТП..






І   семестр 
 23.10.2020
Тема. Симптоми харчового отру
єння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика отруєнь. Перша допомога при отруєннях.
Домашнє завдання. Читати § 8, виконати с. 60. підготцватися до тематичне оцінювання

 06.11.2020р.

Тнма. Узагальнюючий урок з теми “ Фізична складова здоров’я”.  Тематичне оцінювання
 Загальна оцінка по темі  “ Фізична складова здоров’я”  виставляється з урахуванням поточних оцінок та оціок по тестам. 
Варіанти для учнів.
                       1 варіант виконують:
      Балакіна Уляна, Попов Миколай,  Миронов Кирило,  Шатов Іван.
                       2 варіант виконують:
       Горлатий Максим, Пономарьов Юрій, Міхневич Микита, .Пацерний Максим.
                          3 варіант виконують:
     Даутова Карина, Стоцька Анастасія, Фєдосєєва Ольга, .Токарєв Ілля.
                         4 варіант виконують:
     П’янов Мілан, Решетняк Владислав, Воробь Софіяова, Повелиця Владислав.

Варіант 1

1. Виберіть правила безпечного харчування.

а)   їжа має бути свіжою та якісною;

б)  їжа має бути правильно приготованою;

в)   посуд,  якому подають їжу, має бути чистим;

г)   приготовану їжу не можна довго зберігати.

2.     Які уміння допоможуть бути здоровими?

а) Боротися зі стресами, розслаб-лятися й повноцінно відпочивати;

б) бути корисними суспільству;

в) додержуватися принципів;

г) сваритися.

3.  У яких пропорціях їжа повинна містити білки, жири й вуглеводи?

4.  Яке харчування називають оздоровчим?

5.  Які речовини повинні входити до складу повноцінного раціону?

6.  Які правила приготування й зберігання їжі визнаєте?

7..Что такое оздоровительные системы?

8..Что предусматривается для каждого типа  Аюрведы?

9. Да1те характеристику традициям и обычаям украинского народа.

10. Что такое ловкость человека?

11. Определите уровень мы-шечной силы девочки если динамометр показал 35 кг.

12.Первая помощь  при пищевом отравлении.

Варіант 3

1. Які правила сприятимуть здоров'ю ваших зубів?

а) Не відмовляйтеся від твердої їжі;

б)   відмовляйтеся від твердої їжі;

в) довго жуйте тверді овочі й фрукти;

г) жуйте швидко.

2. Які дії будуть зміцнювати ваше здоров'я?

а) Раціональне харчування;

б)   відмова від шкідливих звичок;

в) загартовування водою, повітрям і сонцем;

г) песимізм і невміння володіти емоціями.

3.     Назвіть хвороби, до яких може призвести неякісне, незбалансоване харчування.

4.     Що таке оздоровчі системи?

5.     Чому в їжі обов'язково мають бути білки?

6.     Чому в їжі обов'язково мають бути вуглеводи?

7.Укажите из каких элементов состоят оздоровительные системы.

8. Какие национальные кухни Вы знаете?

9. Опишите составляющие физической формы человека.

10. Дайте характеристику состава тела человека.

11. Определите уровень мышечной выносливости выносливость мальчика если число полных отжатий составляет 53.

12Укажите симптомы отравления.

Варіант 2

1. Які дії небезпечними для вашого здоров'я?

а)   Мити руки перед їдою;

б)  заходячи до місць харчування, звертати увагу на те, наскільки там чисто й чи дотримуються власники санітарних вимог;

в)   купувати їжу на вулиці з лотків;

г)   купувати їжу, нехтуючи терміном її придатності.

2.       Вкажіть ознаки харчового отруєння.

а)   Загальне нездужання, різкий раптовий біль у животі;

б)  нудота й блювота;

в)   підвищена температура;

г)   кашель та чихання.

3.       Що свідчить про те, що продукт поганої якості?

4.  Які хвороби може спричинити неякісне, незбалансоване харчування?

5.  Як довго можна зберігати в холо7. Назовите оздоровительные системы, какие Вы знаете.

6.  Какие продукты вызывают отравление?

7.Определите уровень общей физической выносливость мальчика с помощью метода “ступеньки” если пульс равен 65.

8. Дайте характеристику ипам Аюрведы.

9.Что учитывают национальные кухни?

10. Что такое гибкость человека?

11.Определи индекс массы тела, если рост человека равен 1 метру и 75 сантиметрам, а масса тела равна 65 кг. Сделай вывод и дай рекомендации.

12.Какие продукты вызывают отравление?

Варіант 4

1. Які дії можуть привести до хвороб зубів?

а)   Відкушувати їжу передніми зубами, а подрібнювати  бічними;

б)   пережовувати їжу дуже ретельно, ковтати подрібненою, не запиваючи;

в)   завершувати прийом їжі твердими овочами й фруктами;

г)   їсти солодке між прийомами їжі.

2.     Які дії будуть зміцнювати ваше здоров'я?

а)   Раціональне харчування;

б)   відмова від шкідливих звичок;

в)   загартовування водою, повітрям і сонцем;

г)   песимізм і невміння володіти емоціями.

3.     Чому в їжі людини обов'язково мають бути жири?

4.     Для чого вашому організмові потрібні вітаміни?

5.     Що слід робити для того, аби ваші зуби були міцними й здоровими?

6.     Якими є загальні складові оздоровчих систем?

7. Какие традиционные оздоровительные системы Вы знаете.

8. Охарактеризуйте благоприятный режим оздоровительных систем.

9..Что такое общая выносливость человека?

10. Определите уровень общей физической выносливость мальчика с помощью метода “ступеньки” если пульс равен 78.

11. Какие виды спорта Вы знаете?

12.  Какие вы знаете ядовитые растения?






ІІ  семестр
План работы по дистанционному обучению 8 класс «ОСНОВЫ ЗДОРОВЬЯ»
25-26







27-28



29-30


03.03







10.04



17.04



Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані
Екологічна безпека
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.. Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я.
Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.
Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
Узагальнюючий урок з тем “Безпека на дорозі” та Екологічна безпека”. Тематичне оцінювання.
Прочитати
§ 19.
Прочитати
§ 20.

Прочитати
§ 21.
Прочитати §22.
Прочитати
§ 23.
Повторити §§ 19–23.
31


32






33



34
35

24.04


08.05






15.05



22.05
29.05

Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.  Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.
Інформаційна безпекаВплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у  мережі Інтернет. Онлайн  безпека.
Контрольна робота
Узагальнюючий урок з тем “Соціальна безпека” та “Інформаційна безпека”. Тематичне оцінювання.
Прочитати
§ 24 – 25.

Прочитати
§ 26 – 27 .






Прочитати
§ 28.

Повторити §§ 24– 28.
          




 Загрязнение атмосферы. 
                            Влияние загрязнения на здоровье человека.
         Влияние на здоровье

Загрязнение воздуха 
вызывало преждевременную смерть в среднем на 1 год в Европе и являлось значительным фактором риска для ряда заболеваний, связанных с загрязнением, включая респираторные инфекции, болезни сердца, ХОБЛ, инсульт и рак легких. 
Воздействие на здоровье, вызванное загрязнением воздуха, может включать затруднение дыхания, одышку, кашель, астму и ухудшение существующих респираторных и сердечных заболеваний. Эти эффекты могут привести к увеличению использования лекарств, посещений врача или отделения неотложной помощи, большему количеству госпитализаций и преждевременной смерти. Воздействие плохого качества воздуха на здоровье человека имеет далеко идущие последствия, но в основном затрагивает дыхательную и сердечно-сосудистую систему человека. Индивидуальные реакции на загрязнители воздуха зависят от типа загрязнителя, которому подвергается человек, степени воздействия, а также состояния здоровья и генетики человека. 
Наиболее распространенными источниками загрязнения воздуха являются твердые частицы, озон, диоксид азота и диоксид серы. Дети в возрасте до пяти лет, которые живут в развивающихся странах, являются наиболее уязвимым населением с точки зрения общей смертности, связанной с загрязнением воздуха внутри и снаружи помещений..

                                       Основные загрязнители]
     1. Оксид углерода(СО) — бесцветный газ, не имеющий запаха, известен также под названием «угарный газ». Образуется в результате неполного сгорания ископаемого топлива (угля, газа, нефти) в условиях недостатка кислорода и при низкой температуре. При вдыхании угарный газ за счёт имеющейся в его молекуле двойной связи образует прочные комплексные соединения с гемоглобином крови человека и тем самым блокирует поступление кислорода в кровь. 
     2. Двуокись углерода (СО2) — или углекислый газ, — бесцветный газ с кисловатым запахом и вкусом, продукт полного окисления углерода. Является одним из парниковых газов. 
     3. Диоксид серы (SO2) (диоксид серы, сернистый ангидрид) образуется в процессе сгорания серосодержащих ископаемых видов топлива, в основном угля, а также при переработке сернистых руд. Он, в первую очередь, участвует в формировании кислотных дождей. Общемировой выброс SO2 оценивается в 190 млн тонн в год. Длительное воздействие диоксида серы на человека приводит вначале к потере вкусовых ощущений, стесненному дыханию, а затем — к воспалению или отеку лёгких, перебоям в сердечной деятельности, нарушению кровообращения и остановке дыхания. 
     4. Оксиды азота (оксид и диоксид азота) — газообразные вещества: монооксид азота NO и диоксид азота NO2 объединяются одной общей формулой NOх . При всех процессах горения образуются окислы азота, причем большей частью в виде оксида. Чем выше температура сгорания, тем интенсивнее идет образование окислов азота. Другим источником окислов азота являются предприятия, производящие азотные удобрения, азотную кислоту и нитраты, анилиновые красители, нитросоединения. Количество окислов азота, поступающих в атмосферу, составляет 65 млн тонн в год. От общего количества выбрасываемых в атмосферу оксидов азота на транспорт приходится 5%, на енергетику — 28 %, на промышленные предприятия — 14%, на мелких потребителей и бытовой сектор — 3%. 
     5. Озон (О3) — газ с характерным запахом, более сильный окислитель, чем кислород. Его относят к наиболее токсичным из всех обычных загрязняющих воздух примесей. В нижнем атмосферном слое озон образуется в результате фотохимических процессов с участием диоксида азота и летучих органических соединений. 
     6. Углеводороды — химические соединения углерода и водорода. К ним относят тысячи различных загрязняющих атмосферу веществ, содержащихся в несгоревшем бензине, жидкостях, применяемых в химчистке, промышленных растворителях и т. д. 
     7. Свинец (Pb) — серебристо-серый металл, токсичный в любой известной форме. Широко используется для производства красок, боеприпасов, типографского сплава и т. п. Около 60 % мировой добычи свинца ежегодно расходуется для производства кислотных аккумуляторов. Однако основным источником (около 80 %) загрязнения атмосферы соединениями свинца являются выхлопные газы транспортных средств, в которых используется этилированный бензин. 
     8. Промышленные пыли в зависимости от механизма их образования подразделяются на следующие 4 класса:механическая пыль — образуется в результате измельчения продукта в ходе технологического процесса; 
     9. возгоны — образуются в результате объёмной конденсации паров веществ при охлаждении газа, пропускаемого через технологический аппарат, установку или агрегат; 
     =10. летучая зола — содержащийся в дымовом газе во взвешенном состоянии несгораемый остаток топлива, образуется из его минеральных примесей при горении;промышленная сажа — входящий в состав промышленного выброса твёрдый высокодисперсный углерод, образуется при неполном сгорании или термическом разложении углеводородов. 
Основными источниками антропогенных аэрозольных загрязнений воздуха являются теплоэлектростанции, потребляющие уголь. Сжигание каменного угля, производство цемента и выплавка чугуна дают суммарный выброс пыли в атмосферу, равный 170 млн тонн в год.

                                 Борьба с загрязнением
Существуют различные технологии и стратегии контроля загрязнения воздуха для снижения загрязнения воздуха. На самом базовом уровне планирование землепользования может включать планирование зонирования и транспортной инфраструктуры. В большинстве развитых стран планирование землепользования является важной частью социальной политики, обеспечивающей эффективное использование земли в интересах экономики и населения в целом, а также для защиты окружающей среды.
Поскольку большая доля загрязнения воздуха вызвана сжиганием ископаемого топлива, таких как уголь и нефть, сокращение этих видов топлива может значительно сократить загрязнение воздуха. Наиболее эффективным является переход на чистые источники энергии, такие как энергия ветра, солнечная энергия, гидроэнергия, которые не вызывают загрязнение воздуха[20].
Очень эффективным средством снижения загрязнения воздуха является переход на возобновляемую энергию. Согласно исследованию, опубликованному в 2015 году в журнале «Energy and Environmental Science», переход на 100 % возобновляемую энергию в Соединенных Штатах позволил бы устранить около 62 000 случаев преждевременной смертности в год и около 42 000 в 2050 году, если бы не использовалась биомасса. Это позволило бы сэкономить около 600 млрд. Долл. США на расходах на здравоохранение в год из-за сокращения загрязнения воздуха в 2050 году, или около 3,6 % от валового внутреннего продукта США в 2014 году[20].
В целях борьбы с загрязнением атмосферы, и в частности с целью уменьшения выброса углекислого газа многими странами в 1997 году был подписан Киотский протокол.

Домашнее задание 
     1. Назовите наиболее распространенными источниками загрязнения воздуха.
     2. Как влияет угарный гащ на организм человека?
     3  Как влияет углекислый гащ на организм человека?
     4. Что дает переход на возобновляемую энергию? 



1 комментарий: